Yapışkanlı Folyo İle Dolap Kaplama / Contact Paper Covered Dresser

Yeni evde düzenlemeler hız kesmeden devam ediyor. Geçen hafta da dikiş odamda kullandığım bu eski dolaba el attık eşimle. Önce boyamaya karar vermiştik. Ama dolap çok eskiydi, sağından solundan dökülüyordu. Emeğimize değmez deyip kaplamaya karar verdik. 

Yapışkanlı folyo biraz kalın ve kaliteli olsun istedim. Biraz araştırdıktan sonra da buradan aldım. Kalitesi beklediğimden de iyi çıktı.
Yapımı ile ilgili fazla fotoğraf eklemedim. Hemen herkes evde yapışkanlı folyo ile birşeyler kaplamıştır nasılsa. Bunun ölçüleri daha büyük tabii. Ama uygulama şekli aynı. En çok dikkat edilmesi gereken yapıştırırken hava kabarcığı bırakmamak ve köşeleri düzgünce kapatmak. Biz kredi kartlarından yararlandık bunun için.
Ve işte bitmiş hali. Hem rengi hem de yepyeni görüntüsü ile beni fazlasıyla mutlu etti. 
Üstelik folyonun kalın ve parlak olmasi nedeniyle yakından aynı lake mobilyaya benziyor. Daha ne olsun?
Üzerindeki aksesuarlara gelince; soldaki saksıyı tanımayan yok sanırım, İkea’dan, hasır sepet Koçtaş’tan, iğnedenliği ben dikmiştim, renkli sepetler Kipa’dan, panoyu da çıktı alıp çerçeveledim, gözüme çok sade görününce de kenarlarına dantel yapıştırdım.
Yeni kumaş dolabımla aşk yaşıyoruz şimdi…

EKLEME: Sevgili Ginger Joy dolabın kapakları açık halini merak etmiş, bu fotoğraf onun için. Dolabın içi dışı kadar güzel görünmüyor biliyorum ama benim için şimdilik dış güzellik yeterli ;p

Yapışkanlı Folyo İle Dolap Kaplama / Contact Paper Covered Dresser” üzerine 68 düşünce

  1. cafenoHut

    Biz çok seviyoruz bu yapışkanlı folyoları. Öğrenci evimizde elimizden düşmezdi, kumaş gibi olanlarla ajandaları kaplardık, mutfak dolaylarını kapladık, sokakta bulduğumuz bir sehpayı eve gitirip boyadık, üstünü yine folya ile kapladık…
    Şimdi de bir şifonyerimizin üstü kaplı. Her evde olması gereken birşey:)
    Senin dolap da harika olmuş, ferah ferah iyi günlerde kullan. Ellerinize sağlık.

    Cevapla
  2. Esra Akin

    Harika bir dönüşüm, gerçekten de aynı lake gibi duruyor. Ama hava kabarcığı bırakmadan folyoyu yapıştırmak büyük beceri bence , ellerinize sağlık. Sevgiler…

    Cevapla
  3. Demetoloji

    Çok güzel olmuş canım. Ellerine sağlık. Yeni halini çok beğendim. Bu arada sana mail atmıştım yurtdışından siparişlerle ilgili. Çok oldu yollayalı. Ulaşmıştır umarım. Senden ses alamayınca gitmedi mi diye düşündüm… Sevgiler…

    Cevapla
  4. MODAVESAİRE burcu

    güle güle kullan canm biz de üç yıl önce bi komidini yaptık böyle, diğerini yapamaıştık halen de öylece durur:))) çok güzel bir çalışma oluyo bi anda değişiveriyor eşya di mi:)

    Cevapla
  5. Meşgul Anne

    Bayıldım .Ellerinize sağlık. Bi eski haline bide yeni haline baktım 🙂 Beyaz sevdiğim için sanırım çok güzel geldi gözüme 🙂 Güzel günlerde kullanın inşallah 🙂

    Cevapla
  6. sibelis

    ay ne güzel olmuş..bizde de böyle bi kitaplık var boyasak mı kaplasak mı bilemedik ama bu harika olmuş,gaza geldim ben de haftasonu yaparım artık:)

    Cevapla
  7. Kendin Dik

    ah keşke benim kumaş dolabım da o kadar küçük kalabilse!!
    harika görünüyor! ben hiç kaplama işlemi yapmadım evde :/ deli deli desenli bir kap bulursam bazı şeylerin görüntüsünü değiştirebilirim gibi geliyor. mesela buzdolabının 🙂

    Cevapla
  8. ANTİGONE

    aslında bu folyo kalın olduğu için kırtasiyelerde satılanlardan daha kolay oldu. pek hava kabarcığı yapmadı kaplarken. teşekkür ederim bu arada 🙂

    Cevapla
  9. ANTİGONE

    hatırlamıyorum canım. spam'e falan düşmüştür muhtemelen. cevap vermeme adetim yoktur bilirsin. tekrar yazarsan hemen cevaplarım. öpüyorum…

    Cevapla
  10. ANTİGONE

    teşekkür ederim. ben de ilk kez böyle bir yenileme yaptım. o yüzden pek ahkam kesemem. ama masanız benim dolabım gibi düzgün yüzeyli, kaplama bir masa ise çok daha kolay olur. kolay gelsin :))

    Cevapla
  11. ANTİGONE

    yeni eve taşındığımızdan beri sağa-sola kumaş dağıtıyorum, ancak bu kadar azaltabildim. bu dolap da tıka-basa dolu zaten. bu arada deli deli desen arıyorsan nette bir dolaş, çok güzel şeyler var!

    Cevapla
  12. turuncu oda

    ahh nasıl da güzel olmuş!! bin kere ellerinize sağlık,bayıldım yahu..ama özürlüyüm ben bu folyolar konusunda,beceremiyorum bi türlü,ufak tefek işlerde tamamda böyle mıbilya falan felaket oluyo..bu yüzden boyayıp duruyorum galiba:)) nefis olmuş gerçekten..

    Cevapla
  13. Ginger Joy

    iki eski sandalyeyi zımparalayıp spreyle boyamaya kalkışan bir insan olarak boyaya tövbe etmiştim. Bu muhteşem bir alternatif.. Cahilliğime ver hiç de duymamıştım daha önce.. Bayıldım! ama kenarları nasıl yaptınız merak ettim? içeri doğru katladınız mı? yoksa sınırlardan kestiniz mi? şöyle bi kapaklar açıkken de fotoğrafı olsa süper olurdu.. Çok mu şey istiyorum 🙂

    Olsun işte ellerinize sağlık!!!

    Cevapla
  14. ANTİGONE

    sen boyama işinde bir numarasın zaten, başka birşeye girişmene gerek yok. ama bu benim kullandığım piyasadakilerden daha kalın, vinil gibi bir malzeme. yapıştırması çok kolay yani, kağıt gibi fazla hava bırakmıyor. teşekkür ederim bu arada canım :))

    Cevapla
  15. ANTİGONE

    kenarları içe doğru katlayıp yapıştırdım. fazla özenli olmadı ama iş görüyor. senin için bir de kapaklar açıkken çekilmiş bir fotoğraf ekliyorum şimdi.

    Cevapla
  16. Ginger Joy

    Aaaaa!! Çok hoşuma gitti şahsıma münhasır blog güncellemesiii :):) Çok teşekkür ederim. Çok naziksin.. Dolabın dışı güzel sahibesinin içi diyebilirim o halde 🙂 Ben de yakın zamanda cesaret edip girişirsem hemen paylaşıcam.. Sevgiler,
    Idil.

    Cevapla
  17. ikizannesii

    VALLA SÜPER OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK.. BU ARALAR BENDEDE BEYAZ AŞKI BAŞLADI 🙂 BU ARADA BLOGUNUZU YENİ KEŞFETTIM VE ERKEN SAATLERDE BLOGUNUZU GEZMEYE BAŞLADIM:) BENDE YENİ DİKİŞ DIKMEYE BAŞLADIM INSALLAH SIZDEN COK SEY ÖĞRENİRİM:)

    Cevapla
  18. Şeyma B. Kaptan

    Merhaba gerçekten çok güzel görünüyor ve oldukça da pratik bir yöntem boyaya göre:) Peki temizliği nasıl yani evde çocuk varsa ve üzerine meyve suyu, mama falan dökülse yeniden mi kaplamak gerekecek? Ona göre ben de denemek istiyorum bu yöntemi:)

    Cevapla
  19. Adsız

    slm çok güzel olmuş bende düşünüyorum ama folyo genişliği 45 cm geniş yok burda ekde güzel durmuyor sizinki nsl nereden aldınız

    Cevapla
  20. PELİNAU

    Sınıf dolaplarını bilirsiniz, ben de sıralarımızı akçağaç olarak yenilediğimzde velilerime masraf çıkmasın istiyordum ama dolabı da sıralarla uyumlu hale getirmeyi düşünüyordum. Bu durumda “sıralara uygun bir folyo alarak yapabileceğim” aydınlanmasına sayenizde ulaştım. Çünkü zaten alacağım dolap da aynı şekilde alttan üstten iki kapaklı klasik bir öğretmen dolabıydı. Elinize sağlık ve paylaşım için çok teşekkürler.
    p.c: çok uzun süren bir işlem midir? Ön sağ sol yüzeyleri yapsam yeterli, zira üst alt ve arka kesinlikle görünmüyor.Toplamda 4 kapak ve iki dikey yan yüzey…

    Cevapla
  21. ANTİGONE

    çok kısa süren bir işlem kesinlikle, ben artık boyamayı düşündüğüm şeyleri bununla kaplıyorum. bu dolabı yapmamız yarım saaten fazla sürmedi. ama folyonun kalitesi önemli. ne kadar kalın olursa, uygulama o kadar kolay oluyor. Gittigidiyor'a bakmanızı öneririm. yazımın faydalı olmasına da çok sevindim ayrıca. sevgiler…

    Cevapla
  22. nur

    Bu dolabınn aynısı bende de var, sizinkini görünce heveslendim ama özellikle kenar ve köşeler yüzünden yapabilir miyim diye tereddütteyim! Sizinki çok güzel olmuş elinize sağlık! Koçtaştaki seramik çiçekli kulpların dolabınıza çok yakışacağını düşünüyorum, tabi başka çeş!itlere de bakabilirsiniz:) Sayenizde araştırırken bir de cam filmeri buldum GG'da. Yeni yaptırdığım yerden başlayan cam balkonun yarısına kadar kumlama yaptırmadığıma pişman olmuştum, şimdi orada rastladıklarımdan alıp kendim yapacağım! Onların yapıştırılmasını anlatırken ıslak yapıştırmadan bahsetmişler acaba bu dolap kaplamada da uygulanabilir mi diye düşündüm! Çünkü o şekilde hava kabarcığı olması daha aza iniyor ayrıca olanı da gidermek daha kolay olur diye düşündüm! Orada lastik rulo diyor ama sizin KK hatta sünger bile olabilir !
    Bu arada ben blogunuza yeni rastladım hemen karşıma bu kaplama çıkınca tam gezme fırsatı bulamadan yazdım. ilk adımda bu güzel paylaşımı bulduğuma göre gezdikçe kimbilir ne güzelliklere rastlayacağım! Sevgilerimle:)

    Cevapla
  23. ANTİGONE

    cam filmleri de ben duymamıştım. hemen bakayım. ıslak yapıştırmanın dolaplarda işe yarayacağını sanmıyorum, kendinden yapışkanlı kağıtlar bunlar sonuçta. k teşekkürler bu arada ;))

    Cevapla
  24. handebilgiorhan

    Gg de bulamıorum bu malzemeyi sahibindende buldum acaba sizinkinden mi emin olamadım olçüleri 122 cm * 5 mtre kalın olsun iatiyorum bnde çünkü aynı sizin dolabjn renginde gardrop kaplamak niyetindeyim

    Cevapla
  25. Mensu

    İç kısmında açtığınızda görüntü bozuk olduğu ićin tam kapak boyu çiçekli bir kağıt yapıştırabilirsiniz güle güle kullanın bu arada 🙂

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

